افراد چاق یا دارای اضافه وزن که از کمر درد رنج می برند، شاید ندانند که علت اصلی کمر درد آنها وزنشان است.

اضافه وزن و چاقی چگونه بر ستون فقرات تاثیر می گذارد؟

وظیفه ستون فقرات، حمل وزن بدن و توزیع بارهای اضافی در طول استراحت و فعالیت می باشد. زمانی که وزن بدن بالا باشد و ستون فقرات بار اضافی حمل کند، دیگر قادر به توزیع درست بار نبوده و در نتیجه موجب آسیب به مهره های ستون فقرات و کمر درد سیاتیک می شود. آسیب پذیر ترین قسمت ستون فقرات نسبت به وزن اضافی بدن بخش پایینی آن یا ستون فقرات کمری می باشد.

انواع کمردرد های ناشی از چاقی و اضافه وزن

اضافه وزن آسیب های فراوانی به ستون مهره ها وارد می کند. در این بخش به انواع کمر درد که می توانند در نتیجه ی اضافه وزن یا چاقی مفرط ایجاد شوند، می پردازیم:

·         درد پایین کمر (ستون فقرات کمری)

·         ساییدگی دیسک کمر

·         پوکی استخوان

·         آرتروز و آرتریت روماتوئید

روش های کاهش وزن موثر برای بهبود کمر درد

هنگامی که با کمر درد دست و پنجه نرم می کنید،کاهش وزن می تواند طاقت فرسا باشد. برخی افراد به دنبال تسکین درد خود به هر راه ممکن دست می زنند. برای برخی دیگر اقداماتی نظیر تزریق مسکن یا جراحی نیاز است. اما هر دوی این گزینه ها می تواند برای فرد خطرناک باشد. دارو درمانی موقتی است و جراحی نیز می تواند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشد.

به طور کلی روش های زیر می توانند به شما کمک کنند تا به طور طبیعی و سالم وزن کم کنید

·         عادات غذایی غلط خود را محدود یا حذف کنید

·         حذف سیب زمینی

·         رژیم پالئو یا غارنشینی

از روش های غیر طبیعی کمک بگیرید

 

تقاضای کمک شما را ضعیف نشان نخواهد داد. از این رو شجاعت این را داشته باشید و اعتراف کنید که به تنهایی نمی توانید وزن کم کنید. میتوانید با یک متخصص جراحی لاغری م کنید و در صورت نیاز اقدام به عمل جراحی لاغری کنید. 


اندام آرا ستون ,فقرات ,جراحی ,چاقی ,تواند ,اضافی ,ستون فقرات ,فقرات کمری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

  اخبار اسفند 96 دانلود رایگان فیلم و دانلود سریال و دانلود رمان و خبر و سرگرمی و مد خرید اینترنتی چاپ و ظهور عکس ...شب های روشن... آموزش برنامه نویسی moraghebat