بررسی کامل زد بوک ١۵ جی ۵

HP Zbook 15 G5


لپ تاپ hp مدل Zbook G5 از جدیدترین لپ تاپ ها و قویترین لپ تاپ های موجود در بازار ست.تولید آن سال ۵ ام آوریل سال ٢٠١٨ آغاز شد.ازخصوصیات جالب این دستگاه می توان به تنوع قطعات استفاده شده در آن اشاره کرد. با توجه به نیاز کاربر حتی گاها قابل تغییر نیز می باشد.

نقطه قوت بارز لپ تاپ زد بوک ١۵ استفاده از پردازنده نسل ٨ ام است که سرعت بسیار بالایی در پردازش به سیستم می بخشد. پردازنده گرافیکی بسیار قوی که لپ تاپ را برای کارهای گرافیکی و انواع بازی های کامپیوتری مناسب می سازد. از طرفی کیفیت صدای عالی و باتری با کیفیت موجود در آن از هر حیث لپ تاپ را سرآمد می کند.بررسی کامل مشخصات لپ تاپ زد بوک ١۵ جی ۵

* طراحی

شمای کلی لپ تاپ دارای صفحه کلید جزیره ای و کلیک های تفکیک شده در سمت راست و چپ می باشد. وزن کم در مقایسه با لپ تاپ های مشابه از نقاط قوت آن است. از نکات قابل ذکر می توان به سنسور تشخیص اثر انگشت اشاره کرد که در پایین کیبورد قرار دارد.طرح کلی تمامی مدل های دستگاه مشابه هم است. نکته جالب که شرکت hp آنرا مد نظر داشته است این است که برای کاربرانی که علاقه مند هستند با صفحه لمسی یا قلم یا حتی حالت تبلت مد (tablet mode) کار کنند، مدلی ساخته به نام studio x360 که این قابلیت را دارد به صورت ٣۶٠ باز شده و به پشت صحفه کلید بچسبد.ابعاد لپ تاپ ۳۷۵٫۹ × ۲۶۴٫۱۶ × ۲۵٫۴ میلی متر می باشد و وزن آن ۲٫۶kg است.

* درگاه ها

در سمت چپ دستگاه قفل اسلات قرار دارد. درگاه LAN ، دو عدد درگاه USB 3.0 که همواره یکی از آنها می تواند به عنوان شارژر مورد استفاده وقرار گیرد و در ادامه SD card قرار دارد. در سمت راست دستگاه ، درگاه شارژ ، دو عدد USB type C یک عدد خروجی HDMI و یک درگاه USB قرار گرفته است. در انتها یک خروجی صدا Headphone jack قرار گرفته است.

* صفحه نمایش

مانند بسیاری دیگر از مدل های مشابه اندازه صفحه نمایش لپ تاپ زد بوک ١۵ جی ۵ اندازه ای ۱۵٫۶ اینچی دارد. کیفیت آن Full HD است. در برخی مدل ها این کیفیت ۴K می باشد. از ویژگی صفحه نمایش آن LED backlight و self-Refresh می باشد. برخی از مدل ها داری Anti-glare می باشند. در مدل Studio آن قلمی نیز همراه لپ تاپ است که کار با آنرا لذت بخش می سازد.

* کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید طرحی شده برای لپ تاپ زد بوک ١۵ جی ۵ به صورت جزیره ایست. داری نور پس زمینه که کار کردن با آن را در شب بسیار راحت می کند. کیفیت خوب کلید ها که مقاوم در برابر خش و پاک شدن هستند.

تاچ پد دارای دکمه ی خاموش/روشن می باشد که در صورت نیاز می توان از آن بهره برد. کلیک های تفکیک شده در بالا و پایین تاچ پد که کار کردن با آن را ساده می کند و مشکلی برای افراد چپ دست یا راست دست ایجاد نمی کند. همچنین تاچ پد توانایی پشتیبانی از لمس همزمان را دارد.

* پردازنده

از آنجا که مدل های مختلفی از لپ تاپ زد بوک جی ۵ ساخته شده است. برخی مدل ها دارای پردازنده مرکزی i5 نسل هشتم هستند کە فرکانسی آن ٢ گیگا هرتز می باشد و در مواقع لازم تا ٤ گیگا هرتز نیز افزایش می یابد. مدل دیگر آن دارای پردازنده i7 است و مدل های دیگری از Xenon آن نیز موجود است.

باتری قرار داده شده در لپ تاپ ۴ سلولی است و از جنس پلیمر ساخته شده است. ظرفیت آن ۹۰WHr است که در تست لپ تاپ به مدت ٨ ساعت و ۵۶ دقیقه توانسته لپ تاپ را روشن نگه دارد.قدرت شارژر آن ۱۵۰W است که حدود ٢ تا ٣ ساعت قدر است باتری را کامل شارژ کند. نکته ی دیگر درباره باتری اینست که باتری داخل لپ تاپ قرار دارد و قابل تعویض برای کاربر نیست.

* شبکه ارتباطی

بلوتوث نسخه ۴٫۲ و وای فای Intel Dual Band Wireless-AC 9560 802.11a/b/g/n/ac در برخی از مدل ها می توان ماژول سیم کارت نصب کرد که توانایی پشتیبانی از شبکه ۴G را نیز دارد. برای مشاهده کامل خصوصیات شبکه های ارتباطی لپ تاپ می توانید به آدرس زیر یا از واحد hp support دیدن فرمایید.

لینک : https://support.hp.com/us-en/document/c06010510#AbT6

* پردازنده گرافیکی

برای لپ تاپ زد بوک ١۵ جی ۵ سه مدل پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده است کە شامل مدل هایی از AMD و NVIDIA می باشد اما نقطه اشتراک کلی آنها ظرفیت ٤ گیگا بایتی در نظر گرفته شده برای آن است که به شدت قدرت پردازش آنرا بالا می برد.

قدرت و سرعت پردازنده گرافیکی آن میتواند نیاز کاربران علاقمند به بازی های کامپیوتری را برطرف نماید. از طرفی ظرفیت بالای آن برای پردازش تصویر باعث شده است که برای کار های گرافیکی کاملا مناسب و جوابگو باشد.

* هارد

در این لپ تاپ برای دو عدد هارد فضا تعبیه شده است. به طور مرسوم که یک هارد با ظرفیت بالا برای ذخیره سازی اطلاعات و یک هارد با سرعت بالا برای ویندوز و کار های پردازشی. از این رو شرکت hp با در نظر گرفتن نیاز کاربران در مدل های مختلف از هارد های متفاوتی استفاده کرده است. که برای ذخیره سازی از حافظه ٢ ترا بایت تا ٢٥٦ گیگا بایتی در نظر گرفته است که کاربر بنابه نیاز خود انتخاب خواهد کرد. اما در سمت دیگر از دو مدل ٥١٢ یا ٢٥٦ SSD استفاده شده تا سرعت پردازش کاملا بالا باشد.

* RAM

برای این لپ تاپ ۴ عدد اسلات رم تعبیه شده است که هر کدام توانایی پشتیبانی تا ۱۶GB را داراست. که در حالت کلی برابر ۶۴GB می باشد. با توجه به نیاز کاربر می توان آنرا کم یا زیاد کرد.برای پردازنده های Intel شرکت hp مقادیر ۴GB – ۸GB – ۱۶GB در نظر گرفته است و برای پردازنده های Xeon مقادیر ۸GB – ۱۶GB را قرار داده است.جمع بندی

در پایان با توجه به طراحی با کیفیت و جالب زد بوک ١۵ جی ۵ و توانایی های آن می توان تا سال ها با خیال راحت بدون هیچ مشکلی از آن بهره برد. از طرفی قابلیت تعویض هارد ها و RAM آن می تواند بسیار ایده آل باشد چراکه با گذر زمان می توان باز از قدرت لپ تاپ بهره برد بدون نگرانی از فضای ذخیره سازی اطلاعات یا RAM مورد نیاز برای پردازش کردن.

 

شما میتوانید برای مشاهده انواع لپ تاپ موجود و لپ تاپ مورد نظر خود به سایت آبیدر استوک مراجعه فرمایید.

منبع : https://abidarstok.com/hp-zbook-g5-spec/

بررسی لپ تاپ زد بوک جی ٥


رایانه و لپ تاپ پردازنده ,توان ,گرافیکی ,کیفیت ,هارد ,صفحه ,پردازنده گرافیکی ,قرار دارد ,صفحه نمایش ,توانایی پشتیبانی ,ذخیره سازی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تور لحظه آخری moradmusic پشمک چت|نداچت|چت|چتروم|چت روم|نازچت|نازی چت|باران چت| پرشین چت|عسل چت آموزش سئو مقدماتی گفتی که دگر در تو چنان حوصله ای نیست گفتم که مرا دوست نداری گله ای نیست رفتی و خدا پشت و پناهت به سلامت بگذار بسوزد دل من مسئله ای نیست پارسی فیلم | دانلود فیلم و موزیک جدید راد تخفیف ویژه فقط برای امروز